LovELE 2022-reeks van educatieve workshops

  • Literatuur
  • Wallonië
  • vr, 21 januari —
    vr, 24 juni 2022
LovELE 2022-reeks van educatieve workshops

De Université Catholique de Louvain biedt in 2022 een reeks didactische workshops aan over het onderwijs van Spaans als vreemde taal.

De Université Catholique de Louvain biedt het certificaat voor het onderwijzen van Spaans als vreemde taal LovELE aan met een reeks workshops met betrekking tot het onderwijzen van Spaans. Tot juni 2022 zullen er zowel online als fysieke activiteiten worden georganiseerd voor leerkrachten ELE uit alle onderwijssectoren en voor studenten in hun laatste studiejaren, alsook voor iedereen die zich in het onderwijs van het Spaans wil specialiseren.

Praktische tips en oefeningen voor de voorbereiding en het gebruik van de stem in de klas

  • 21 januari 2022.
  • Emma Rodero.
  • In deze workshop leren leerkrachten hoe ze hun stem dagelijks gezond kunnen houden, hoe ze die kunnen voorbereiden voor ze een les geven en hoe ze die expressief kunnen gebruiken tijdens de sessies.

Besluitvorming bij extra taalleerders: taal, muziek en emoties

  • 11 maart 2022.
  • M. Carmen Fonseca-Mora.
  • Deze workshop zal de besluitvorming van de lerenden aanpakken via een actiegerichte methodologie. Een nieuwe taal leren betekent andere manieren leren om zich uit te drukken, andere culturele referenties begrijpen, weten hoe je met anderen moet omgaan. Dit betekent omgaan met ambiguïteit, werken met flexibele geesten, en invloed uitoefenen op de tolerantie.

Nadruk op de onvoltooid verleden tijd

  • 22 april 2022.
  • Victoria Escandell.
  • In deze workshop zullen docenten van Spaans als vreemde taal (ELE) kennismaken met de vorderingen die de laatste jaren uit de theoretische beschouwingen zijn voortgekomen, en zullen zij een andere benadering van de onvoltooid verleden tijd aangereikt krijgen, niet alleen wat betreft de specifieke opvatting die zij over deze werkwoordsvorm kunnen hebben, maar vooral ook wat betreft de strategieën die zij kunnen gebruiken om hun leerlingen te helpen met het maken en begrijpen van zinnen in de onvoltooid verleden tijd.

Bruggen en figuurlijke kortere routes voor de conceptualisering van grammatica in les spaans als vreemde taal (ELE)

  • 24 juni 2022.
  • Alejandro Castañeda.
  • Cognitieve grammatica kan helpen om een conceptualisering op te bouwen op basis van verschillende criteria. Deze workshop zal enkele van de kenmerken van deze benadering bespreken die de constructie van een toegankelijke, consistente en toepasbare pedagogische beschrijving van Spaans als een tweede/ vreemde taal kan vergemakkelijken.

Plaats

Venue map

Université catholique de Louvain, Pl. de l'Université 1, 1348 Ottignies-Louvain-la-Neuve

Meer informatie

LovELE